loading...
ك مثل كنگان
زهرا ناصري خواه بازدید : 13 یکشنبه 09 مهر 1391 نظرات (4)

آیا میدانستید که در هر میلیمتر مکعبخون شما پنج ملیون رعیت به نام گلبول قرمز وجود دارد.

آیا میدانستید کهرابرت پرشینگ وادلو در ایلونوید آمریکا بدنیا آمد داو بلندقدترین فرد جهان محسوبمیشود قد او سه متر و نیم بود و در هنگام مرگ دویست و بیست و سه کیلو وزنداشتد.

آیا میدانستید که درازترین گردن در جهان مربوط به زنی است که اندازهگردنش چهل سانتی متر میباشد .

آیا میدانستید که نوعی ماهی وجود دارد که باکمک باله هایش به سطح آب می آید و یک و نیم دقیقه در هوا پرواز می کند و به شکارطعمه خود می پردازد.

آیا میدانستید که اعصابی که در بدن شما وجود دارد بهاندازه فاصله زمین تا ماه است .

آیا میدانستید که جنگ جهانی دوم خونین ترینجنگ بوده که در آن حدودا" پنجاه و شش میلیون نفر جان باختند.

آیا میدانستیدکه در تمام وجود شما بیش از یک مشت گچ «کلسیم» وجود دارد.

آیا میدانستید کهدرازترین ناخن دست دنیا مربوط به خانم لی رد موند از آمریکا است هر ناخن این خانمشش متر است.

آیا میدانستید که در یک سانتی متر پوست شما دوازده متر عصب وچهار متر رگ و مویرگ وجود دارد.

آیا میدانستید سالیانه در آمریکا هشتاد و پنجتن کاغذ مصرف میشود .

آیا میدانستید که اسب ماده سی دندان و اسب نر سی و ششدندان دارد .

آیا میدانستید که شیرینی های حلقه ای مانندی در جنوب فرانسهوجود دارد که چنان بزرگند که باید یک هفته تمام آن را در فر قرار داد تا بپزد.

آیا میدانستید که اسید کربنیک بهترین کشنده میکرب است ولی نوعی میکرب دروناین اسید زندگی میکند .

آیا میدانستید که رشد کودک در بهار بیشتراست.

آیا میدانستید که یک چهارم خاک روسیه در سال پوشیده از برفاست.

آیا میدانستید حس بویاییه مورچه با حس بویاییه سگ برابری میکند .

آیا می دانستید بزرگترین ارتش دنیا ، ارتش آزادیبخش چین با دو میلیون ودویست هزار نفر نیرو می باشد.

آیا میدانستید اگر آب در دسترس راکن باشد تمامغذاها را میشوید.

 

آیا میدانستید که تمام پرندگان تخم گذار روی سینه ، دارای حس لامسه هستند که با آن میتوانند تعداد تخمهای خود را شمارش کنند ، البته نه از طریق شمارش اعداد ، بلکه از طریق گونه ای احساس کمبود ، پرنده بلافاصله متوجه فقدان تخم میشود.

آیا میدانستید که موریانه ملکه با شکم و زاهدان عظیم خود در هر دو ثانیه یک تخم میگذارد این زاهدان فقط در درجه حرارت سی درجه سانتیگراد در محل تخمگذاری نشو و نما میکند.

آیا میدانستید که پروتئین تخم مرغ از پروتئین گوشت و شیر بیشتر است.

آیا میدانستید که اولین عکس دنیا توسط ژوزف نیسفو رنی نیپس افسر باز نشسته فرانسوی درسال 1827 از املاک شخصی خودش به ثبت رسانید.

آیا میدانستی که سرکه قدیمیترین اسیدی است که توسط مصریان در حدود سه هزار سال پیش کشف و شناخته شده است .

آیا میدانستید که جریان الکتریکی در یک رشته سیم تلفن میتواند با سرعتی معادل دویست و نه و هفت هزار کیلومتر در ثانیه حرکت نماید.

آیا میدانستید که کافئین قهوه میتواند در سیستم بدن شما به مدت شش تا دوازده ساعت باقی بماند.

آیا میدانستید که هر چه از استوا به سمت قطب پیش میرویم اندازه موجودات بزرگتر میشود مثل پنگوئن ها – روباه.

آیا میدانستیید که اشعه ایکس از بلور الماس عبور نمی‌کند و منعکس می‌شود از این خاصیت می‌توان در تشخیص الماس حقیقی از نوع بدل آن استفاده نمود.

آیا میدانستید که سالانه 50 میلیون مورد ، سقط جنین در جهان انجام میگیرد .

آیا میدانستید که کهربا در اصل صمغ فسیل شده گیاهان گذشته است و گاهی درون آنها اجساد سالم حشرات و آثار گیاهان مربوط به صدها هزار سال قبل دیده می‌شود.



آیا میدانستید که آب یکی از چند ماده ای است که در حالت مایع نسبت به حالت جامدش متراکم تر است و به این علت است که یخ شناور میشود.

آیا میدانستید که صرف تخم مرغ برای تنظیم کلسترول و بهبود بیماری های قلبی بسیار مفید است.

آیا میدانستید که محققان نوع بسیار کوچکی از باکتری را کشف کرده اند که در کلیه بعضی افراد زندگی میکند و در شکل دهی سنگها کلیه نقش مهمی دارد .


آیا میدانستید که خوردن آب انگور خطر ابتلا به سنگ کلیه را در افرادی که استعداد آن را دارند را تا 44 درصد افـــــزایش میدهد.

آیا میدانستید که در تمام وجود شما بیش از یک مشت گچ «کلسیم» وجود دارد.

یا میدانستید که تحقیقات نشان داده است که وجود مقداری یون کلسیم در نیمه چپ بدن علت قرار گرفتن قلب در این نیمه از بدن است .
آیا میدانستید که خوردن یک عدد گریپ فروت در روز در کاهش وزن افراد چاق تاثیر بسزایی دارد و از بروز دیابت پیشگیری میکند.


آیا میدانستید که گریه و خنده از یک قسمت مغز ناشی میشوند و هر دو در حد متعادل در سلامت انسان موثرند .

آیا میدانستید که گاو نر کور رنگ است و فقط نسبت به حرکات شنلی که گاو باز در مقابل چشمانش تکان میدهد به خشم میاید و دیگر فرقی نمیکند که شنل به چه رنگی باشد.

آیا میدانستید که سیاره زهره تنها سیاره ای است که هم جهت با حرکت عقربه های ساعت حول محور خویش میگردد .

آیا میدانستید دلیل تاثیر طب سوزنی این است که با فرو کردن سوزن در نقاطی دقیق و معین ، بر مغز و اعصاب تاثیر می گذارد و اعصاب به این طریق ماده ای ضد درد به نام اندورفین آزاد میکند که موجب کاهش درد میشود.

آیا میدانستید که سیب بیشتر از یک فنجان قهوه میتواند صبحها خواب را از سر بپراند و انسان را آماده کار کند.

آیا میدانستید که لایه ازن فقط به اندازه دو سکه بروی هم کلفتی دارد.

 

آیا میدانستید سالانه 4 هزار نفر غیر سیگاری در اثر همنشینی با افراد سیگاری بهسرطان ریه مبتلا شده و جان می سپارند.

آیا میدانستید خورشید ستاره ایست کهپنج میلیارد سال عمر دارد .

آیامیدانستید که وزن کل موریانه های جهان دهبرابر وزن کل انسانها است.

آیا میدانستید که ادرار موش در زیر اشعه ماورابنفش میدرخشد و همین امر باعث میشود که بازها بتوانند آنها را شکار کنند.

آیامیدانستید کانگروها قادر نیستند بسوی عقب راه بروند .

آیا میدانستید که پنجاهدرصد از مردان و ده درصد از زنان جهان سیگاری هستند .

آیا میدانستید ایران ازنظر ذخایر مس اولین کشور جهان می باشد .

آیا میدانستید بنا به تخمین سازمانجهانی بهداشت، مرگ و میر ناشی از سرطان در غرب آفریقا، آمریکای جنوبی، جزایرکارائیب و شمال شرقی آسیا در پانزده سال آینده به هفتاد و پنج درصد خواهدرسید.

آیا میدانستید در عمق 30 کیلومتری زمین دمای محیط به هزار و دویست درجهسانتیگراد میرسد .

آیا میدانستید که ایران از نظر ذخایز معدنی مقام پنجم رادر جهان دارد .

آیا میدانستید استعمال یک نخ سیگار، بیست بار ضربان قلب رابیشتر میکند و حتی بیست دقیقه پس از قطع سیگار، این ازدیاد ضربان ادامه می یابد درنتیجه قلب یک فرد سیگاری طی یک روز تقریبا" ده هزار بار بیشتر از افراد غیر سیگاریمیزند (اگر یک بسته سیگار مصرف کند) و همین عوامل در بروز نارسایی و فرسودگی قلبدخالت عمده ای دارند.

آیا میدانستید برای جلوگیری از پوکی استخوان و سالم نگهداشتن دندانها، کافیست که روزی دو لیوان شیر بخورید .


آیا میدانستید که در حالحاضر بیش از صد میلیون مین در نود کشور جهان وجود دارد .

آیا میدانستید کهنسل انسان روز به روز باهوش تر میشود، مثلا یک انسان معمولی صد سال پیش ، در عصرامروز ما یک انسان عقب افتاده فرض میشود .

  آیا میدانستید بزرگترین عامل چربی خونکشیدن سیگار میباشد.


آیا میدانستید برج ایفل 1792 پله دارد.

 
آیا میدانستید کهافزایش میزان فسفر در خون میتواند باعث جدا شدن کلسیم از استخوان ها شود که درنهایت باعث ضعیف شدن استخوانها و شکسته شدن آنها میشود .


آیا میدانستید که دوکشور چین و آمریکا بیشترین تولید کننده سیــــر میباشند .


آیا میدانستید کهمطالعات جدید نشان میدهد مصرف همزمان ویتامین های «ای و سی» ممکن است در کاهش ابتلاافراد به بیماری آلزایمر موثر باشد .


میدانستید که هر 186 هزار سال یکبار ، کرهزمین کاملا" به زیر آب میرود و تمامی زمین پوشیده از آب میشود و دوباره بعد ازمدتی سر از آب بیرون میآورد.


آیا میدانستید که یک بررسی نشان داده خانواده‌هاییکه در آنها مصرف روزانه یک لیوان شیر به صورت عادت درآمده است، فرزندانی شاداب وباهوش دارند.


آیا میدانستید که عسل به کمک دیاستازهایش چربی‌های اطراف قلب را آبمی‌کند به همین دلیل مصرف آن به سالخوردگان و بیماران قلبی توصیه می‌شود .

 

  آیامیدانستید که میزان عملکرد و دقت افرادی که به مدت طولانی هر شب کمتر از شش ساعت میخوابند همانند زمانی است که فرد به مدت سه روز متوالی نخوابد به گفته پژوهشگرانخواب شبانه ناکافی تنها در کاهش خستگی موثر است و فرد برای بازتوانی عملکرد مغز خودنیاز دارد تا در هر شبانه روز به میزان کافی و متناسب با نیاز بدن خودبخوابد.

آیا میداستید که در جهان فقط پنج هزار نفر وجود دارند که از بهرههوشی صد و هفتاد و شش برخوردارند ، در حالی که انسانهای معمولی از بهره هوشی بینهشتاد و پنج تا صد و پانزده برخوردارند .

آیا میدانستید ویتامین ب 6 باعثخوشحالی و سرحال بودن میشود، این نوع ویتامین را میتوانید برای مثال با خوردن ماهیو جگر و موز و فندق بدست بیاورید.


آیا میدانستید که نیکوتین سبب افزایش قند خون افراد سیگاری میشود و در نتیجه در افرادی که بیماری دیابت دارند عاملی خطرناک است با توجه به اینکه نیکوتین و به ویژه منواکسیدکربن در بروز کوری در دیابتی ها سهیم هستند.

آیا میدانستید که در آمریکا روزانه دویست نفر در اثر سرطان ریه جان خود را از دست میدهند که حدود صد و نود نفرشان سیگاری هستند .

آیا میدانستید که در هنگام خنده، ششها تحت فشار زیاد ، مقدار زیادی هوا با سرعت صد کیلومتر در ساعت به بیرون پرتاب میکنند.

آیا میدانستید دما در نوک سیگار «محل سوخت» 900 درجه سانتیگراد میباشد.

آیا میدانستید که از هر۶۰۰ میلیون کره آسمانی دریکی از آنها امکان زندگی هست با این حساب میلیاردها سیاره مسکونی می باشند که زمین یکی از آنهاست .

آیا میدانستید که «پاتریک موسیمو» در مدت سه دقیقه و ده ثانیه از ارتفاع صد و بیست متری شیرجه زد .

آیا میدانستید که در سال هزار و پانصد و سی و سه میلادی یک اتاق پر از طلا و نقره ( حدود یک میلیارد پوند ) به آدم ربای اسپانیائی ، بنام فرانسیسکو پیزارو» ،برای آزاد کردن آخرین امپراطور پرو پرداخت شد .

آیا میدانستید اگر قصد دارید فشارخون خود را اندازه گیری کنید ، حداقل نیم ساعت قبل از اندازه گیری فشارخون ، از فعالیت های شدید ، خوردن غذای سنگین ، دارو ، نوشیدن قهوه و کشیدن سیگار خودداری کنید.

آیا میدانستید که سرطان مری یکی از شایعترین سرطانهای دستگاه گوارش است د مصرف زیاد و طولانی مدت چای داغ ، الکل ، مواد سوزاننده و قلیایی ، سیگار کشیدن ، کمبود ویتامین آ و قرار گرفتن در معرض پرتوهای رادیواکتیو از عوامل خطرساز برای سرطان مری محسوب می شوند .

آیا میدانستید که مارها و ببرهای استرالیایی که چشمهایشان توسط پرندگان کور شده اند به راحتی میتوانند به زندگی خود ادامه دهند ، این خود دلیل قانع کننده ایست که بعضی از حیوانات از قدرتهای فوق العاده عجیبی برخوردارند.

آیا میدانستید که روغن زیتون سرشار از ویتامین «ای» است اما این ویتامین با سرخ کردن تخریب می شود از اینرو بهترین راه استفاده از روغن زیتون افزودن آن به غذا درانتهای مراحل پخت یا پس از آن است.

آیا میدانستید روزانه تقریبا هشت هزار زلزله در گوشه کنار کره زمین اتفاق می افتد یا به عبارت دیگر هر یازده ثانیه یک زمین لرزه رخ میدهد.

آیا میدانستید که شیر گاو در بین دیگر پستانداران از نظر ترکیبی بیشتر به شیر انسان نزدیکتر است.

آیا میدانستید که جمعیت چنین هر چهل و چهار سال یکبار دو برابر شده ، بدین علت بیشتر خانواده های چین فقط داری یک فرزند هستند .

آیا میدانستید که ماهواره های جاسوسی را اغلب در ارتفاعات کم بین چهارصد و هشتاد تا نصد و هفتاد کیلومتری قرار داده میشوند این ماهواره ها می توانند در عرض کمتر از دو ساعت دور زمین گردش کنند و عکس های دقیق از مراکز نظامی بگیرند.

آیا میدانستید که تا بحال سه هزار گونه مختلف مار در دنیا شناسایی شده است .

آیا میدانستید که یکی از سمی ترین حیوانات دنیا نوعی عروس دریائی است که سم آن در کمتر از دو دقیقه قربانی خود را میکشد .

آیا میدانستید که پوست سیب 5 برابر سیب ویتامین دارد .

آیا میدانستید که فقط سی درصد از مارهای دنیا سمی هستند.

آیا میدانستید که چینی ها اولین کسانی بوده اند که از مواد منفجره استفاده نموده اند ، منتهی جهانیان دانشمند مشخصی را که سازنده مواد منفجره می دانند ، آلفرد نوبل سوئدی می باشد که دینامت را ساخت.

آیا میدانستید که دود تنباکو و سیگار حاوی بیش از چهار هزار نوع ماده شیمیایی است که شمار زیادی از آنها مواد محرک یا سمی و سرطان زا هستند.

آیا میدانستید که معنی لغت کانادا به زبان سرخ پوستی یعنی ، روستای بزرگ .
 


آیا میدانستید که کشیدن سیگار و اضافه وزن میتواند میزان اسپرم و قدرت باروری در مردان را کاهش دهد.

آیا میدانستید که عسل یک واژه عربی است و فارسی آن انگبین میباشد .

آیا میدانستید که اگر یک مگس بر روی یک میله فولادی بنشیند ، میله فولادی به اندازه دو میلیونیم میلیمتر خم میشود.

آیا میدانستید که جنین در رحم مادر میتواند دچار سکسکه شود.

آیا میدانستید که مغز انسان در موقع خواب فعالیتش بیش از موقعی هست که انسان به تلویزیون تماشا میکند.

آیا میدانستید که در حال حاضر بیش از شش میلیون اختراع در جهان وجود دارد که توماس ادیسون با هزار و نود وسه اختراع رکورد را در دست دارد .

آیا می دانید که بزرگترین سالاد دنیا با وزن دو هزار و شصت کیلو گرم توسط جوانان دهکده کوتلینکی درست شد .

آیا میدانستید که خمیازه بخشی از مراسمی است که پنگوئن نر در فصل جفتگیری برای جذب پنگوئن ماده اجرا می کند.


آیا میدانیستید که اولین بار رنگ مو به سال هزار و نصد و نه میلادی توسط یک شیمیدان فرانسوی بنام یوگن شالر به شکل امروزی ساخته شد.

آیا میدانستید که طولانی ترین دوران پادشاهی بر اساس مدارک تاریخی متعلق به پادشاه مصر میباشد که تقریبا" دو هزار و سیصد سال پیش از میلاد در زمانی که نوزادی بیش نبود تاج گذاری کرد و سلطنت او نود و چهار سال بطول انجامید.

آیامیدانستید که طولانی ترین نام کوچک متعلق به یک دختر آمریکائی است نام کوچک او سی و نه حرف دارد .

آیا میدانستید که شهر ممنوع واقع در پکن در کشور چین بزرگترین قصر پادشاهی جهان است این قصر شامل هفده قصر و پنج تالار میباشد .

آیا میدانستید کهفراد قبیله مبوتسی از کشور زئیر کوتاه قدترینانسانهای روی زمین هستند قد آنها صد و سی و پنج تا صد و سی و هفت سانتیمتراست.

چین اولین کشور جهان است که از پول کاغذی استفاده کرد.


آیامیدانستید که انگشت سبابه «نشان» از سایر انگشتان دست حساستر است .

آیامیدانستید که شن خیس از شن خشک سبکتر است .

آیا میدانستید که مغولستانبزرگترین کشور جهان است که به دریا و اقیانوس راه ندارد .

آیا میدانستید که زمان بارداری فیل به 2 سال می رسد.


ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/07/02 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم
شما می توانید با عضویت در طرح همکاری فروش پنل و خطوط پیامکی از بازدید کننده وبلاک خود درآمد کسب کنید
ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مراحل ثبت نام رو کامل نمائید
http://sms.mida-co.ir/hamkar
سپس وارد پنل کاربری شوید و از قسمت شبکه فروش و بازاریابی کد های مربوط به فروش پنل را در سایت خود قراردهید بعد از معرفی هر کاربر به شما 25 درصد سود فروش داده می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمائید
mida-co.ir
info@mida-co.ir

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/04/20 و 3:57 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم

برای داشتن یک سامانه حرفه ای و رایگان همین حالا اقدام نمائید. سامانه sms5002.ir به شما یک پنل پیامک کاملا اختصاصی رایگان می دهد با این سامانه پنل ارتباطی جدیدی بین سایت و کاربران خود آغاز کنید. برای فعال سازی همین حالا اقدام نمائید.

جهت ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمائید

sms5002.ir/register.php

این نظر توسط رزرو هتل با 50 درصد تخفیف در تاریخ 1392/02/25 و 15:59 دقیقه ارسال شده است


رزرو هتل شیراز ، کیش ، قشم ، مشهد و تمام نقاط با 50 درصد تخفیف

لینک رزرو هتل بشه به egardesh.com

شماره تماس : 021-44151435 و 44155227-021



مشاهده اطلاعات بیشتر در www.egardesh.com

سامانه رزرواسیون مهر

راحت ، ارزان و با اطمینان خرید کنید

این نظر توسط مهاجرت ويزا تور مسافرت صرافي در تاریخ 1391/08/09 و 22:11 دقیقه ارسال شده است

پيشنهاد ويژه مدير وبلاگ به بازديد كنندگان:



سايت مجله خبري ايراني مهاجريست بهترين سايت اطلاع رساني از آخرين اخبار و مقالات و بانك اطلاعات در ضمينه هاي:

1. راهنماي مهاجرت, شرايط مهاجرت و دريافت ويزا

2. معرفي تورهاي مسافرتي معتبر

3. معرفي صرافي هاي معتبر

4. معرفي مراكز اقامتي, هتلها, مراكز خريد و جاذبه هاي توريستي تمام كشورها

5. راهنماي اخذ بورس تحصيلي رايگان از كشورها

6. معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري داخلي و خارجي

و هزاران مطلب و اخبار به روز در ارتباط با صنعت گردشگري و توريسم, آموزش, تجارت و ... در اختيار بازديدكنندگان قرار ميدهد.



حتما از اين سايت جذاب بازديد نماييد.

WWW.MOHAJERIST.COM


کد امنیتی رفرش
درباره ما
زهرا ناصری خواه[314] این وبلاگ توسط زهرا ناصری خواه سرگروه حرفه وفن کنگان طراحی گردیده است.امید است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزیز با نظرات و پیشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب این وبلاگ مرا یاری نمایند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرشما درباره محتواي سايت چيست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 3
  • بازدید سال : 3
  • بازدید کلی : 1,065